Mainos- ja tiedotuskampanjan ”Tavallisen marjan uskomaton voima” toteuttaa Puolan Hedelmäviljelijäin liitto viidessä maassa: Puolassa, Itävallassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tsekissä. Kampanjan ohjelmaan kuuluvat seuraavat Euroopan marjat: mansikka, vadelma, mustaherukka ja pensasmustikka. Kampanjan keskiössä on tuoreiden marjojen korkean laadun ja runsaan ravinnepitoisuuden korostaminen.

Kampanjan tavoitteena on:

  • marjojen syömisen lisääntyminen 8 prosentilla Puolassa, Itävallassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tsekissä.
  • tietoisuuden lisääminen eurooppalaisten marjojen hyvistä ominaisuuksista ja marjamyynnin markkinaosuuden kasvu 8 prosentilla. ”Tavallisen marjan uskomaton voima” -kampanjaa tukevat alan eri organisaatiot, kuten:
  • Pensasmustikkaviljelijäin liitto
  • Mansikkaviljelijäin liitto
  • Kansallinen mustaherukkaviljelijäin liitto

”Tavallisen marjan uskomaton voima” -kampanjan taustalla on PHL:n ja Puolan maatalousmarkkinaviraston sopimus, jossa päätettiin kolmivuotisen eurooppalaisiin marjoihin keskittyneen markkinointi- ja tiedotusohjelman toteuttamisesta. Kampanja on Euroopan komission hyväksymä ja tukema. Sen budjetti on 3 990 232 euroa. Kampanjan rahoituksesta 50 prosenttia tulee Euroopan Unionilta, 30 prosenttia Puolan valtiolta ja 20 prosenttia Hedelmien ja vihannesten myynninedistämisrahastolta.